Ohjausta ja kriteerien pohdintaa
Tänään olin Merin ohjauksessa ja sain kuin sainkin ohjaukseen piirrospaketin valmiina mukaan. Esittelin Merille raportin alkuosan suunnittelukohteineen sekä laatimani piirrokset. Huojennus oli suuri, kun sain kuulla ratkaisujen vaikuttavan olevan perusteltuja ja lähestymistavoiltaan harjoitustyöhön hyvin soveltuvia. Helpotuksen huokaus! Olen viime viikkoina stressannut, että jos tässä olenkin mennyt aivan hakoteille, niin miten ihmeessä enää tässä vaiheessa kurssia ehtisin suuria muutoksia tekemään. Hyvä siis, että piirrokset muodostivat loogisen paketin. Nyt vielä viimeisiä hiomisia raporttiin, havainnekuvien tekeminen sekä taiton vääntäminen.
Harjoistustyön osalta siis tuntuu nyt aikas selkeältä, millä askelmerkeillä sen saan työstettyä loppuun. Sen sijaan tämä oppimispäiväkirjan pitäminen aiheuttaa pientä pään vaivaa. Kurssiarvosana kuitenkin loppujen lopuksi muodostuu 70 prosenttisesti harjoitustyöstä ja 30 prosenttisesti oppimispäiväkirjasta. Myönnän, että tällaisen blogi-oppimispäiväkirjan pitäminen ei ole suurimpia vahvuuksiani. Näin kurssin loppupuolella jo ollessa huomaan itse asiassa, että yksi käytännön syy tämän kanssa painimiseen on ollut se, että aika usein työstän varsinaista harjoitustyötä intensiivisesti iltaisin ja usein aivan yömyöhään asti. Blogin kirjoittamisen kannalta olisi ollut hyvä ajoittaa harjoitustyön tekeminen aina esim. tuntia aikaisemmaksi ja käyttää viimeinen tunti blogin kirjoittamiseen. Tämä siitä syystä, että seuraavana päivänä sitä yleensä on jo seuraavat asiat työn alla ja ajatukset muualla kuin harjoitustyössä. Eli jälkeenpäin blogiin on hieman hankalaa yrittää muistaa kaikkia niitä työn laadinnassa käytyjä omia pohdintoja ja syitä miksi on johonkin ratkaisuun harjoitustyössä päätynyt. Tämän yritän ottaa oppina mahdollisia seuraavia sellaisia kursseja varten, johon kuuluu oppimispäiväkirjan laadinta.
Kahlasin myco:a uudestaan läpi kerratakseni vielä blogin arviointikriteerit:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti